تبلیغات
مجله خبری پارس ماه - توضیحات جدید هواپیمایی آسمان درباره سانحه سقوط
در پارس ماه کردار نیک گفتار نیک پندار نیک
توضیحات جدید هواپیمایی آسمان درباره سانحه سقوط
جمعه 4 اسفند 1396 ساعت 12:53 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست پارس ماه | ( نظرات )
در این توضیحات که به نظر می‌رسد در پاسخ به پیگیری‌های یکی از اعضای شورای شهر تهران منتشر شده، چند نکته مهم مستتر است؛ اول این‌که هواپیمایی آسمان ادعا کرده خلبان قبل از پرواز، گزارش هواشناسی را مشاهده کرده وآنرا امضاء کرده بوده است. موضوعی که پاسخی به مساله‌ای است که در چند روز اخیر بسیار مورد انتقاد قرار گرفته بود که چرا آسمان باتوجه به شرایط آب و هوایی پرواز را لغو نکرده بود.
هواپیمایی آسمان توضیحات جدیدی را درباره سقوط هواپیمای تهران-یاسوج که هفته گذشته رخ داد ارائه کرده است که شامل نکات بسیار قابل توجهی است.

در این توضیحات که به نظر می‌رسد در پاسخ به پیگیری‌های یکی از اعضای شورای شهر تهران منتشر شده، چند نکته مهم مستتر است؛ اول این‌که هواپیمایی آسمان ادعا کرده خلبان قبل از پرواز، گزارش هواشناسی را مشاهده کرده وآنرا امضاء کرده بوده است. موضوعی که پاسخی به مساله‌ای است که در چند روز اخیر بسیار مورد انتقاد قرار گرفته بود که چرا آسمان باتوجه به شرایط آب و هوایی پرواز را لغو نکرده بود.

نکته دیگر این‌که براساس این توضیحات، ستادی که در روز حادثه در سازمان هواپیمایی تشکیل شده از مدیرعامل آسمان خواسته درباره سقوط اظهارنظر نکند.

ادعای عجیبی که در این توضیحات مطرح شده این است که مدیرعامل آسمان پس از ناامیدی ازگشت زنی هلی کوپترهای سپاه و هلال احمر، ازاطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیزکمک خلبانی که پروازهای متعدد با مرحوم فولادی به یاسوج داشت، مسیردقیق پرواز را برای خلبان هلی کوپتر سپاه مشخص کرد و او نیز با تبحر، به محل عزیمت و لاشه هواپیما را یافت.

اما از همه مهم‌تر توضیحاتی است که درباره دلایل احتمالی سقوط از سوی آسمان ارائه شده است. این هواپیمایی اعلام کرده که دلایل احتمالی سقوط که البته گمانه زنی بیش نیست و در روزهای آتی مشخص خواهد شد، "وضعیت آب و هوایی ناپایدار ارتفاعات دنا"، "شرایط فرودگاه" و "عقب ماندن صنعت هوایی کشور از امکانات روز هوانوردی دنیاست" که دو مورد آخر یعنی شرایط فرودگاه و عقب ماندن صنعت هوایی کشور از امکانات روز دنیا در تعارض با صحبت‌های مدیران شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشور است که جای پیگیری بیشتری در گزارش‌های آتی دارد.

توضیحات هواپیمایی آسمان در ۱۲ بند تنظیم شده که متن کامل آن به شرح زیر است:

۱- هواپیمای ATR که ازتهران به یاسوج پروازکرد هیچ مشکلی به لحاظ فنی نداشت و این امر مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است.

۲- مرحوم خلبان فولادی ازخلبانان زبده هواپیمایی آسمان که بیش از۳۰۰۰ ساعت پرواز در رزومه خود داشت و چهارصد مرتبه به شهریاسوج پروازکرده بود.

۳- خلبان قبل از پرواز، گزارش هواشناسی را مشاهده کرده وآنرا امضاء کرده بود.

۴- دکترعلایی مدیرعامل آسمان دارای دکترای مدیریت ازدانشگاه تهران، دانشیار و استاد دانشگاه با سابقه ۱۵سال مدیریت درصنعت هوانوردی کشوراعم از نظامی وسیویل هستند.

۵- درمدیریت آسمان، کمترین ریسک دیده نشده و علیرغم محدودیت ها، اصرار بر رعایت قانون، آیین نامه و دستورالعمل وجود دارد.

۶- صبح روزحادثه، ستادی درسازمان هواپیمایی کشوری تشکیل و از همه، از جمله مدیرعامل آسمان خواسته شد از هرگونه اظهارنظرخودداری نمایند و تنها از یک کانال اطلاع رسانی شود. دلیل سکوت و عدم اظهارنظر، همین است.

۷- آقای دکتر علایی و گروهی ازمدیران آسمان از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه، دربخش بیده مستقر بوده و نهایتا با کمک فکری و اجرایی آقای علایی، محل هواپیما کشف می گردد.

۸- مدیرعامل آسمان پس از ناامیدی ازگشت زنی هلی کوپترهای سپاه و هلال احمر، ازاطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیزکمک خلبانی که پروازهای متعدد با مرحوم فولادی به یاسوج داشت، مسیردقیق پرواز را برای خلبان هلی کوپتر سپاه مشخص کرد و او نیز با تبحر، به محل عزیمت و لاشه هواپیما را یافت.

- از نظر قانون، فقط بازرسان هواپیمایی کشوری حق دارند اولین گروهی باشند که درمحل سانحه حاضر می شوند. بنابراین تیم اسمان مسوولیتی در امر جستجو ندارد ولی از لحظات اولیه در کنار سایر عزیزان، در سطح مدیرعامل هواپیمایی، به موضوع جستجو کمک کرده است.

۱۰- اشکالات تکنیکال هواپیما وفق قانون برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است و آسمان باید به قانون عمل نماید که اینکار انجام شده است.

۱۱- اشکالات مدیریتی بیشترجنبه سیاسی و شخصی دارد. سردار علایی دست تعدادی ازمدیران را از بیت المال کوتاه کرد و مواضع سیاسی ایشان مورد مخالفت گروهی ازمسوؤلین صنعت هوانوردی است.

۱۲- دلایل احتمالی سقوط که البته گمانه زنی بیش نیست و در روزهای آتی مشخص خواهد شد، وضعیت آب و هوایی ناپایدار ارتفاعات دنا، شرایط فرودگاه و عقب ماندن صنعت هوایی کشور از امکانات روز هوانوردی دنیاست.

فرارو


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
erectile dysfunction prevention جمعه 24 خرداد 1398 10:29 ب.ظ
erectile prosthesis http://viagralim.us erectile prosthesis !
For most recent information you have to visit world wide web and on the web I found this website as a best website for most up-to-date updates.
men\'s health viagra radio commercial چهارشنبه 22 خرداد 1398 04:55 ب.ظ

I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is needed to get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very web smart so I'm not 100% positive. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Cheers
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
نویسندگان
لینک دوستان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

محصولات ویژه